استایل مینیمال


حسنا درویشی 1401-11-24 10 دقیقه مطالعه
استایل مینیمال

 

استایل مینیمال چیست؟

اگر برای داشتن استایلی بهتر در زمینه مد و فشن مطالعه می‌کنید یا شغل شما مربوط به این حوزه است، حتما به موضوع استایل مینیمال برخورده‌­‌اید و حتما از خود پرسیده­‌اید که این استایل چیست و چه ویژگی‌­هایی دارد؟ از کلمه مینیمال برای قسمت‌­های مختلف هنر استفاده می‌شود و در واقع مینیمال به معنای سادگی و کم بودن آیتم‌ها است و در این استایل کیفیت لباس مهم­‌تر از کمیت آن است و لباس‌‌های ساده و کاربردی بر لباس‌های پر زرق و برق، برتری دارد.

سال‌­هاست که در مد و فشن سادگی و مینیمال بودن مطرح شده است. در ساده­‌ترین تعریف ممکن، به استایل‌­هایی که از حداقل رنگ‌­ها، کمترین پیچیدگی و با آیتم‌­های کم و ساده و در عین حال با ظاهری زیبا و مناسب ارائه شود، استایل مینیمال گفته می‌شود. کوکو شنل و جورجیو آرمانی از طراحان بزرگ این سبک شناخته می­‌شوند.

InShot 20230213 170237621 1

استایل مینیمال

 

کمد لباس مینیمالیستی

کمد لباس مینیمالیستی به شما این امکان را می­‌دهد که بر روی لباس‌­های اصلی که فارغ از روند مد هستند و هرگز از مد نمی‌افتند تمرکز کنید و به شما برای داشتن یک استایل مناسب کمک می‌­کند. این کمد به عنوان کلکسیون کپسولی نیز شناخته می‌شود که هسته اصلی سبک مینیمالیستی است. ملزومات یک کمد لباس مینیمالیستی شامل اقلام اصلی است که هرگز از مد نمی‌­افتند؛ این مجموعه شامل پیراهن، شلوار، ژاکت، کفش و کیف است که لباس‌ها ساده‌ و متناسب با یکدیگر هستند.

کمد لباس مینیمالیستی

کمد لباس مینیمالیستی

اشکال لباسی که به داشتن یک استایل مینیمال کمک می‌­کنند و مناسب برای کمد لباس مینیمالیستی هستند شامل:

  •         برش‌های ساده (مناسب برای لباس­‌های بالاتنه )
  •         فرم ساده و صاف برای شلوار‌های پارچه‌ای و شلوارهای جین
  •         پیراهن و دامن‌های راسته و ساده
  •         آیتم‌های بدون تزئینات و زرق و برق اضافی مانند چین و گلدوزی و… بهترین گزینه برای استایل ‌مینیمال هستند.

برای زیبایی شناسی مینیمالیستی، آیتم­‌های گوناگون لباس‌­ها باید در هر مکان یا دوره زمانی احساس راحتی کنند، بی‌زمانی و سادگی کلید اصلی هستند. به عنوان مثال، یک کت شیک همیشه شیک خواهد بود؛ دهه‌ها همینطور بوده است و مطمئناً یک عنصر اصلی باقی خواهد ماند. از طرف دیگر یک شومیز پف‌دار با کمربند فلزی؟ حس بی­‌زمانی آن به مراتب مخاطره آمیزتر است. همان‌طور که می‌بینید، استایل مینیمال واقعاً به انتخاب کیفیت بر کمیت خلاصه می‌شود.

استایل مینیمال

استایل مینیمال

رنگ مناسب برای استایل مینیمال

در استایل مینیمال استفاده از رنگ‌های خنثی مرسوم است. مثلا رنگ‌هایی مثل مشکی، سفید، طوسی و بژ را می‌توان به وضوح مشاهده کرد. اما استایل مینیمال، به معنی حذف رنگ‌های دیگر و اکتفا کردن به چند رنگ محدود نیست؛ به غیر از این رنگ‌های خنثی، می‌توان از ترکیب رنگ‌های شاد هم با رنگ­‌های خنثی در استایل مینیمال استفاده کرد، البته نباید از رنگ‌های شاد به میزان زیادی استفاده کرد و بهتر است تنها یکی از لباس‌ها به رنگ شاد و بقیه از رنگ‌های سرد و خنثی باشند و یکی از نکات مهم تاکید بر تک‌رنگ بودن پارچه‌ها است.

لباس‌هایی که این استایل را دارند نباید طرح‌دار باشند البته طرح راه راه یک استثنا است زیرا این طرح بسیار ساده است و خصوصیات یک طرح مینیمال را داراست. بنابراین اگر به پوشیدن لباس‌­های طرح­‌دار علاقه و اصرار دارید، طرح راه راه را می‌­توانید در استایل مینیمال خود استفاده کنید. فرقی ندارد طرح راه راه به صورت افقی یا عمودی باشد اما رنگ آن باید ساده و محدود باشد و عرض راه­‌های آن خیلی باریک نباشد.

استفاده از رنگ¬های خنثی در استایل مینیمال مردانه

استفاده از رنگ­‌های خنثی در استایل مردانه

استایل مینیمال در سایت طوبی مد

با استفاده از موتور جستجوی هوشمند طوبی مد می­‌توانید عکس هر مدل دلخواه با استایل مینیمال که مدنظر شما است را آپلود کنید و لباس­‌های مشابه که مناسب استایل شما هستند را در فروشگاه­‌های سراسر کشور پیدا کنید و به استایل خاص خود دست پیدا کنید.

قابلیت جدید آپلود عکس از استایل مینیمال در سایت طوبی مد

قابلیت آپلود عکس در طوبی مد

 

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*