همه چیز درباره استایل کژوال


لاچین زمانی 1402-01-09 10 دقیقه مطالعه
همه چیز درباره استایل کژوال

 

استایل کژوال یک استایل مناسب برای روزمره

لغت کژوال به معنی راحت است و استایل کژوال به استایلی راحت و مناسب برای زندگی روزمره و هر موقعیتی معروف است. این استایل به تازگی طرفداران زیادی پیدا کرده است و در میان مردم بسیار رواج پیدا کرده است. درواقع این استایل، به این معنا نیست که هر لباس راحت و معمولی را بپوشیم بلکه انتخاب لباس در این استایل اهمیت دارد؛ برای مثال در استایل کژوال کفش پاشنه بلند یا اکسسوری­‌های زیاد استفاده نمی­‌شود چون ما در این سبک با پوشیدن لباس­‌های ساده و راحت، استایلی جذاب و شیک و در عین حال ساده و راحت می­‌سازیم.

استایل کژوال

کژوال یک استایل مناسب برای روزمره

تفاوت استایل کژوال با استایل­‌های دیگر

معمولا عده زیادی از مردم این استایل را با خیلی از استایل‌­های مشابه آن به اشتباه می‌­گیرند و  تفاوت­‌های آن­‌ها را نمی‌­توانند به خوبی تشخیص دهند؛ مثلا استایل مینیمال استایلی است که با توجه به رنگ پوست شخص، ترکیب رنگ لباس­‌های لباسش را مشخص می­‌کند و طیف رنگی ساده و ملایمی دارد. در این سبک از اکسسوری­‌های کمتری استفاده می‌شود و تفاوت‌های زیادی دارد ولی اکثر مردم این دو استایل را با هم یکی می‌دانند. استایل کژوال را همچنین با استایل اسپرت یکی می­‌دانند ولی این دو تفاوت­‌های بسیاری دارند چرا که استایل اسپرت، استایلی است که حالت ورزشی دارد و لباس­‌های ورزشی و لباس­‌هایی که انعطاف پذیر هستند، در آن استفاده می­‌شود.

استایل کژوال از کجا آمده است؟

این استایل در واقع از دنیای غرب آمده است و می­‌توان گفت تاریخچه آن مربوط به دهه 20 میلادی است؛ زمانی که در آمریکا مردم تصمیم گرفتند سبکی ساده، راحت و آزاد را جایگزین سبک‌­های دست و پاگیر رسمی کنند و از آن پس به طور کامل در دهه 60 وارد دنیای مد و فشن شد و به علت کارآمد و راحت بودن این استایل، در سراسر دنیا مورد استقبال قرار گرفت و برندهای معروف شروع به عرضه لباس­‌هایی با استایل کژوال کردند و سلبریتی­‌ها نیز با پوشیدن آن­‌ها از آن استقبال کردند.

انواع استایل کژوال

با توجه به این که این استایل در جهان بسیار رواج یافته است و در موقعیت­‌های مختلف می‌­توان از آن استفاده کرد، این استایل به دسته­‌های زیادی تقسیم می­‌شود که در ادامه با بعضی از اصلی‌­ترین آن­‌ها آشنا خواهیم شد.

کژوال روزمره

استایل کژوال روزمره استایلی راحت و ساده برای فعالیت­‌های عادی زندگی از جمله خیابان، سینما، مراکز خرید و… است و در آن از لباس‌­هایی نظیر شلوار جین، دامن ساده، کفش و کتانی ساده و راحت، تی­شرت، مانتو نخی ساده و لباس­‌های ساده ولی در عین حال شیک استفاده می‌­شود.

استایل کژوال روزمره

کژوال روزمره

کژوال کاری

استایل کژوال کاری سبکی شیک و رسمی برای محیط­‌های اداری است که برای شرکت­‌ها و محل کارهایی که لباس فرم ندارند بسیار مناسب است و لباس‌­هایی مانند کت و شلوارهای ساده و ظریف کتان، پیراهن مردانه، شلوار کتان یا جین و… برای این استایل مناسب هستند. این سبک در واقع نه به طور کامل رسمی است و نه به طور کامل آزاد و غیر رسمی.

استایل کژوال کاری

کژوال کاری

کژوال برای تفریح

این سبک بیشتر به سبک کژوال روزانه نزدیک است ولی تنها تفاوت آن این است که رنگ­‌ها و طرح­‌ها در استایل کژوال تفریحی بیشتر به چشم می­‌آیند و در استایل کژوال روزانه تنوع رنگی کمتری دیده می‌­شود. از دامن، لباس­‌های آزاد، پارچه­‌های ساده رنگی و… در این استایل استفاده می­‌شود.

استایل کژوال برای تفریح

کژوال برای تفریح

کژوال برای مهمانی

کژوال مهمانی به دو دسته تقسیم می­‌شود:

کژوال مهمونی­‌های مهم

در مراسم­‌هایی مثل مراسم تولد و عروسی از این استایل بسیار جذاب استفاده می­‌شود و در عین ساده بودن آن، بسیار خودنمایی می­‌کند. استفاده از پارچه­‌های پر زرق و برق و تنگ ضرورتی ندارد و لباس­‌های ساده مانند دامن­‌های کوتاه، پارچه­‌های کلاسیک در لباس، پیراهن‌­های حریر، تاپ­‌های ساده با طیف رنگی ملایم و… بسیار مناسب است.

کژوال مهمانی­‌های خودمانی

این استایل هم مثل استایل کژوال روزمره می‌­باشد ولی با ظاهری شیک و زیباتر که بیشتر از کژوال روزمره خود نمایی می­‌کند. در این سبک از اکسسوری­‌های بیشتری استفاده می‌­شود ولی باز هم سادگی خود را حفظ می­‌کند.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*