استایل آرتسی | استایل هنری


حسنا درویشی 1402-06-11 دقیقه مطالعه
استایل آرتسی | استایل هنری

 

معرفی استایل آرتسی

سبک پوشش و استایل خاص هر فرد نشان دهنده ویژگی‌­های شخصیتی، طرز فکر و خلاقیت اوست. بنابراین شناخت انواع استایل­‌ها و ویژگی‌­های آن­‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است و باعث می­‌شود که با استایل‌­های مختلف آشنا شوید و با علایق خود بهتر آشنا شوید و استایل مورد علاقه و منحصر به فرد خود را با توجه به ویژگی‌­های خاص آن بسازید.

یکی از استایل­‌های محبوب در دنیای مد و فشن، استایل آرتسی (Artsy) یا استایل هنری است؛ در این مقاله قصد معرفی این استایل جذاب را داریم و ویژگی‌­ها و خصوصیات آن را بررسی می­‌کنیم و هر چیزی که لازم است درباره استایل آرتسی بدانید را به شما ارائه می‌­دهیم.

استایل آرتسی

استایل آرتسی

استایل آرتسی چیست؟

استایل آرتسی را می­‌توان به عنوان نوعی “هنر پوشیدنی” توصیف کرد، به این معنی که شما با خلاقیت و ذوق هنری خود، استایل­تان را همانند یک اثر هنری می­‌سازید. استایل هنری، خلاقیت مستقل و مفهوم آزادی را نشان می‌دهد و بیانگر احساسات افراد است. این سبک مخصوص افراد خلاق و هنر دوست است، چرا که در استایل آرتسی بهتر است سبک خاص هنری خود را داشته باشید و استعدادهای هنری خود را در استایل­تان به کار ببرید. اگر ساخت یک استایل هنری جدید برای شما دشوار است، می‌­توانید از سبک هنری کلیشه‌­ای تقلید کنید؛ در این صورت کار شما بسیار آسان می‌­شود.

استایل آرتسی

استایل آرتسی

ویژگی­‌های استایل آرتسی

رنگ‌های روشن و جیغ

استفاده از رنگ­‌های روشن و جیغ در این سبک از اهمیت بالایی برخوردار است، رنگ­‌ها نشان دهنده اعتماد به نفس بالای افراد است و استایل را خاص نشان می­‌دهد، البته یک سبک دیگری از استایل آرتسی وجود دارد که بیشتر از رنگ­‌های قهوه­‌ای، خاکی و سبز مایل به خنثی در آن استفاده می‌­شود. با این حال نکته اصلی به کار بردن رنگ‌­ها به صورت دلخواه و جسورانه در اکسسوری و لباس­‌های آرتسی است.

استایل آرتسی

استایل آرتسی

طرح‌ها و چاپ­‌های اغراق‌آمیز و شکل‌های منحصربه‌فرد

همانطور که در آثار هنری، گاهاً شکل­‌ها و طرح‌­های خاص و اغراق‌­ آمیز مشاهده می­‌شود، در استایل آرتسی نیز این ویژگی وجود دارد.

پارچه­‌های دست ساز

پارچه­‌های استفاده شده در این سبک معمولاً خاص و جدیدند و به این علت هنرمندان ترجیح می‌­دهند که پارچه لباس‌­ها دست ساز باشد، ترجیحاً خودشان طرحا و گلدوزیی پارچه را طراحی و درست می­‌کنند. همچنین بیشتر از الیاف طبیعی استفاده می­‌کنند که عناصر طبیعت را در استایل هنری­شان نشان دهند.

استایل آرتسی

استایل آرتسی

اکسسوری‌­های آرتسی

همانند پارچه­‌های دست ساز، بیشتر اکسسوری­‌های استفاده شده در استایل ارتسی نیز، دست ساز هستند و کمتر از اکسسوری­‌های پر رزق و برق و لوکس استفاده می‌­شود.

نکات مهم

نکته مهم هنگام پوشیدن یک لباس آرتسی این است که بقیه لباس­‌هایتان را نسبتاً ساده نگه دارید. رعایت این نکته باعث می‌­شود که تمرکز بر روی آن لباس یا آیتم آرتسی شما بیشتر شود و استایل­تان شلوغ و آشفته به نظر نرسد. به یاد داشته باشید هر چیزی می‌­تواند به نوعی آرتسی باشد، آرتسی بودن همیشه به معنی جدی بودن نیست. سخت نگیرید و راحت باشید، لازم نیست مانند بقیه افراد آرتسی لباس بپوشید. اگر از خود پرسیدید که “آیا این لباس را می­‌توانم بپوشم؟” پاسخ آن به احتمال زیاد بله است، هر تیپی که دوست دارید را بزنید.

استایل آرتسی

استایل آرتسی

چگونه یک استایل آرتسی جذاب داشته باشیم؟

مرحله اول شناخت هنر و اصول ترکیب عناصر هنری در کنار یکدیگر است. اگر شخص هنر دوستی هستید و یا در زمینه هنری سررشته دارید، کار برای شما بسیار راحت می‌­شود. در مرحله بعد لازم است که سبک خاص خود را بشناسید و طبق آن، استایل مخصوص خود را بسازید و لباس بپوشید. آشنایی با سبک­‌های مختلف و متفاوت هنر، می­‌تواند در این زمینه به شما کمک کند.

همانطور که قبلاً هم اشاره کردیم، آیتم‌­های استایل آرتسی بهتر است خاص و دست ساز باشند به این منظور بهتر است به جای خرید از فروشگاه و نمایندگی‌­های برند، به سراغ مزون­‌ها و فروشگاه­‌های صنایع دستی با لباس‌­ها و اکسسوری­‌های دست دوز بروید یا اگر می­‌توانید طرح خاصی را طراحی کنید و آن را به یک خیاط بسپارید یا خودتان آن را درست کنید.

لباس­‌های استایل آرتسی معمولاً غیر رسمی و کژوال اند، به این علت باید راحت باشند و با پوشیدن آن‌­ها حس راحتی کنید. لباس‌­های هنری در بیشتر مواقع فیت یا کمی گشاد انتخاب می‌­شوند و نباید خیلی تند یا خیلی گشاد و دست و پاگیر باشد. آیتم­‌های مناسب برای خانم‌­ها در استایل آرتسی: پیراهن‌­های طرح­‌دار و رنگارنگ، لباس‌­های سرهمی و اورال(overall)، دامن­‌های بلند کلوش، کفش­‌های دست دوز و پارچه‌­ای، اکسسوری­‌های دست ساز و همچنین تزیینات و اضافه کردن طراحی دلخواه بر روی لباس­‌ها و کفش. آیتم­‌های مناسب برای آقایان در استایل آرتسی: لباس­‌ها و پیراهن‌­های طرح­‌دار کمی گشاد، کفش‌­های دست دوز، شلوار­هایی با الیاف طبیعی، تیشرت با طرح­‌های هنری خاص و طرح­‌های برگرفته از عناصر موجود در طبیعت.

استایل آرتسی

استایل آرتسی برای مردان

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*