10 قانونی که برای پوشیدن کت و شلوار باید بدانید!


لاچین زمانی 1402-02-24 10 دقیقه مطالعه
10 قانونی که برای پوشیدن کت و شلوار باید بدانید!

 

بایدها و نبایدهای پوشیدن کت و شلوار

کت و شلوار هرگز از مد نمی‌افتد، اما پوشیدن آن تماماً به جزئیات بستگی دارد. اگر می‌خواهید شیک، حرفه‌ای و با اعتماد به نفس باشید، این  نکات حرفه‌ای برای پوشیدن کت و شلوار را دنبال کنید! می‌توانید انواع کت و شلوار را در سایت طوبی‌مد مشاهده کنید؛ در اینجا چند نکته ظریف در مورد نحوه پوشیدن کت و شلوار وجود دارد که فوراً شما را شیک‌تر نشان می‌دهد.

1- به مدل ایستادن شانه‌های کت توجه کنید.

آیا می‌دانستید شانه‌ها سخت‌ترین قسمت برای خیاطی روی کت و شلوار هستند؟ کت و شلواری را انتخاب کنید که هنگام خرید به بهترین وجه به شانه‌های شما می‌آید. خیاط شما می‌تواند به راحتی کمر را تنگ کند و طول را تنظیم کند، بنابراین شانه‌ها باید دغدغه اصلی شما در هنگام خرید کت و شلوار باشد.

کت و شلوار

توجه به مدل ایستادن شانه‌های کت

2- روی یک پیراهن، کمربند و کفش با کیفیت سرمایه گذاری کنید.

مطمئنا، کت و شلوار مهم است، اما در مورد بقیه ظاهرتان هم باید فکری بکنید. یک پیراهن، کمربند و کفش باکیفیت کمک زیادی به کامل کردن ظاهر حرفه‌ای شما می‌کند. پیراهن‌های ساخته شده از الیاف پنبه‌ای تنفس پذیرتر، بادوام تر و نرم‌تر از پیراهن‌های ساخته شده از الیاف ارزان‌تر و با درصد پلاستیک بالاتر هستند. با تهیه‌ی پیراهن با کیفیت از احساس خارشی که برخی پیراهن‌ها در تنتان ایجاد می‌کنند اجتناب کنید.

پیراهن، کمربند و کفش

پیراهن، کمربند و کفش

3- ترکیبات پشمی را انتخاب کنید.

اگر نگران خنک ماندن هستید، پشم ممکن است بدترین دشمن شما به نظر برسد. اما پشم در واقع فوق العاده جاذب است و سریع خشک می‌شود و گزینه‌ای عالی برای کت و شلوار و کت‌های اسپرت تک است. پشم به راحتی چروک نمی‌شود و مانند کتان سبک وزن، مرطوب بودن را نشان نمی‌دهد. برای تنفس بیشتر، لباس‌هایی را انتخاب کنید که پشم را با پارچه‌های طبیعی دیگری مانند پنبه یا کتان ترکیب می‌کنند. “پشم خنک” یا پشم گرمسیری یکی دیگر از گزینه‌های کت و شلوار عالی برای تابستان است.

4- رنگ کت و شلوار خود را با دقت انتخاب کنید.

اگرچه مشکی رنگی کلاسیک به نظر می‌رسد، اما گاهی اوقات ممکن است بیش‌ازحد تیره به نظر برسد. مگر این که در مراسم تشییع جنازه یا مراسم جدی دیگری شرکت می‌کنید، زغالی تیره یا خاکستری را انتخاب کنید. سرمه‌ای یکی دیگر از گزینه‌های عالی برای کت و شلوار اداری است. فقط مطمئن شوید که رنگ سرمه‌ای را در انواع مختلف نور بررسی کنید تا مطمئن شوید که روشن‌تر از آنچه انتظار داشتید به نظر نمی‌رسد.

انتخاب رنگ کت و شلوار

انتخاب رنگ کت و شلوار

5- کراوات مناسب برای کت و شلوار خود را انتخاب کنید.

مطمئن نیستید کدام کراوات را انتخاب کنید؟ به عنوان یک قانون کلی، کراوات شما باید تیره‌تر از پیراهنتان باشد تا تعادل ایجاد شود، اما سعی کنید کراواتتان را با کت و شلوارتان هماهنگ نکنید، مانند کراوات مشکی با کت و شلوار مشکی. اگر کت و شلوار تیره می‌پوشید، کراوات را با رنگ روشن‌تر انتخاب کنید و بالعکس. رنگ‌های یکدست نیز تا حدودی قدیمی هستند، بنابراین برای داشتن ظاهری شیک‌تر و امروزی، کراواتی با الگوی میکرو انتخاب کنید. اگر می‌خواهید در حین پوشیدن، الگوهای ترکیبی را امتحان کنید، از هماهنگی با الگوی کراوات و پیراهن خود اجتناب کنید. به عنوان مثال، با یک پیراهن چهارخانه، انتخاب اشتباهی است. کراوات پیسلی را امتحان کنید.

کراوات مناسب

کراوات مناسب

6- کفش و کمربند خود را ست کنید.

هماهنگ کردن کفش و کمربند یک راه آسان برای ایجاد ظاهری منسجم‌تر است. ممکن است اشتباه کنید که کمربند قهوه‌ای را با کفش مشکی مخلوط کنید یا برعکس. در حالی که کفش‌ها و کمربندها باید با هم هماهنگ باشند، سعی کنید رنگ‌ها را تا حد امکان به هم نزدیک کنید.

ست کفش و کمربند

ست کفش و کمربند

7- قبل از نشستن، دکمه‌های کت خود را باز کنید.

در طول روز به طور مکرر می‌ایستید و می‌نشینید. اما نشستن در کت و شلوار سریع‌ترین راه برای خراب کردن آن است. هر بار که می‌نشینید دکمه‌های کت خود را باز کنید تا از کشیده شدن آن و به احتمال زیاد بیرون پریدن دکمه‌ها جلوگیری کنید.

8- دکمه‌های پیراهنتان را تا بالا ببندید.

شما باید بتوانید به راحتی دو انگشت خود را بین گردن و یقه خود در حالی که همه دکمه‌ها بسته هستند قرار دهید. از تناسب پیراهن خود هنگام پوشیدن زیرپیراهن اطمینان حاصل کنید.

9- سر آستین خود را نیم اینچ در معرض دید قرار دهید.

توجه خود را به جزئیات نشان دهید و سرآستین های آستین خود را به اندازه نیم اینچ در معرض دید قرار دهید.

توجه به سرآستین

توجه به سرآستین

10- طول کراوات و کت خود را هماهنگ کنید.

کراوات شما باید به کمر شلوار یا بالای سگک کمربندتان برسد. با این حال، هرگز نباید به زیر کمربند برسد.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*