رنگ سال 2023 چه رنگیه؟


حمید دلدار 1401-11-18 10 دقیقه مطالعه
رنگ سال 2023 چه رنگیه؟

 

رنگ سال 2023 مشخص شد

رنگ سال، ابتدای زمستان و اواخر پاییز توسط کمپانی پنتون انتخاب می‌شود. رنگ انتخابی امسال با خلاقیت شرکت پنتون، رنگی زیبا، جذاب و در عین حال غیر زننده می‌باشد که طرفداران مد را بسیار خوشحال می‌کند. رنگ سال 2023، Viva magenta یا قرمز پرشین انتخاب شده است که نماد قدرت، شجاعت و سرزندگی است. پنتون، رنگ Viva magenta که انتخابی جسورانه و شجاعانه است را منبع شور و نشاط می‌بیند و هدف آن ایجاد پویایی جدید است.

رنگ سال

قرمز پرشین سایه‌ای ریشه‌دار در طبیعت

رنگ Viva magenta دارای کد رنگی Pantone 18-1750 است که رنگی ترکیبی بین زرشکی، بنفش و صورتی است. قرمز پرشین سایه‌ای است که ریشه در طبیعت دارد و  برگرفته از خاک قرمز خلیج فارس است.

رنگ سال

رنگ Viva magenta

رنگ سال در حوزه مد و پوشاک

فصل بهار فرصت مناسب برای دوستداران مد و پوشاک برای نمایش محصولات جدید است. رنگ Viva magenta  در سال 2023 تصمیم به ایجاد تعادل بین زندگی دیجیتال و طبیعی دارد همچنین حس طبیعت دوستی را در وجود بیننده زنده می‌کند و روح را تقویت می‌کند. می‌توان مدعی شد که طراحان به دلیل زیبایی چشمگیر این رنگ و غیر زننده بودن آن بی‌صبرانه از آن استفاده می‌کنند. موتور جستجو هوشمند طوبی مد با قابلیت فیلتر رنگ این امکان را به شما می‌دهد که محصولاتی با رنگ Viva magenta را از بین تمامی فروشگاه‌های اینترنتی و صفحات اینستاگرامی پیدا کنید، تنها کافیست بر روی فیلتر کلیک کرده و در قسمت رنگ آن را انتخاب کنید.

 

رنگ سال

فیلتر رنگ طوبی مد

اگر کنجکاو شده‌اید که چه فروشگاهی محصول مورد نظر شما را با رنگ سال دارد یا اگر می‌خواهید لباس‌های مد روز را با کمک یک موتور جستجوی هوشمند به راحتی پیدا کنید پیشنهاد می‌کنیم حتما از  طوبی مد کمک بگیرید .

رنگ سال 2023

انتخاب رنگ قرمز پرشین در طوبی مد

رنگ سال 2022

رنگ Very peri رنگی از طیف آبی می‌باشد. این رنگ خاص و زیبا در واقع نوعی آبی به حساب می‌آید. در این رنگ، آرامش و ثباتی نهفته است که ترکیب آن با رنگ‌های پرشور و هیجان انگیز مانند قرمز یک استایل فوق‌العاده زیبا و منحصر به فرد می سازد.

رنگ سال

انتخاب رنگ سال 2022 (very pery) در طوبی مد

انتخاب رنگ سال پنتون چه چیزی را نشان می‌دهد؟

رنگ سال توسط کمپانی پنتون که از سال 1963 فعالیت خود را شروع کرده و 1985 تاسیس شده است، انتخاب می‌شود این کمپانی به آموزش، الهام بخشیدن و ترویج روانی زبان رنگ می‌پردازد. رنگ سال پنتون به این موضوع نمی‌پردازد که این رنگ سه سال آینده چه چیزی را نشان می‌دهد یا سال گذشته چه چیزی را نشان داده است. این چیزی است که ما برای سال آینده می‌بینیم.

نحوه‌ی انتخاب رنگ اصلی هر سال

فرایند انتخاب رنگ برای سال، نیاز به بررسی و تحقیق متفکرانه و تحلیل روند دارد که در طول سال، تیم کمپانی پنتون انجام می‌دهد. تصور این که در یک روز جلسه برگزار می‌شود و طراحان، رنگ سال را انتخاب می‌کنند، اشتباه است. کمپانی پنتون در طی مکالمات و جلسات طولانی بین طراحان و گرافیست‌ها با در نظر گرفتن ابعاد مختلف زندگی افراد در هر قشر جامعه و همچنبن شرایط روانی حاکم بر جهان، فرایند انتخاب رنگ را انجام می‌دهد.

جذاب‌ترین بخش در فرایند انتخاب رنگ سال توسط کمپانی پنتون توافق انتخاب رنگ واحد با وجود موقعیت مکانی و دیدگاه‌های متفاوت اعضای موسسه و همچنین کار در زمینه‌های مختلف طراحی آن‌ها است. طراحان در مورد روانشناسی رنگ و تحقیقات روند رنگ بحث می‌کنند تا سایه درست را مشخص کنند. اگر رنگ دقیقی برای انتقال پیام نداشته باشند آن را ایجاد می‌کنند همانند سال 2022 که کمپانی پنتون کد رنگی PANTONE 17-3938 Very Peri را ایجاد کرد. بنابراین داستانی که پشت نام هر رنگ وجود دارد خیلی مهم است چرا که نام‌ها بلافاصله یک تصویر و یک احساس را القا می‌کنند و می‌توانند پیامی را که می‌خواهند انتقال دهند.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*