همه چیز درمورد لباس ورزشی و راهنمای خرید


حسنا درویشی 1402-04-24 10 دقیقه مطالعه
همه چیز درمورد لباس ورزشی و راهنمای خرید

 

راهنمای خرید لباس ورزشی

امروزه ورزش به جزء مهمی از زندگی مردم تبدیل شده است. یکی از مهم‌ترین نکات حین ورزش، داشتن لباس ورزشی مناسب است. لباس ورزشی به ورزشکاران کمک می­‌کند که حرکات ورزشی را بهتر انجام دهند و در حفظ یا حتی بهبود عملکرد ورزشکاران کمک می­‌کند. خرید لباس ورزشی ممکن است گاهی دشوار باشد چرا که عوامل زیادی را حین خرید باید در نظر داشته باشید. لباس ورزشی علاوه بر زیباتر جلوه دادن اندام باید کاملاً راحت و خوش دوخت باشد و از کیفیت بالایی برخوردار باشد. جنس، رنگ و سایز لباس و همچنین نوع رشته ورزشی از مواردی است که برای خرید لباس ورزشی باید به آن‌­ها توجه کنید.

در ادامه این مطلب، درباره لباس ورزشی، انواع آن و تمامی نکات مهم برای خرید آن بیشتر توضیح می‌­دهیم.

لباس ورزشی

لباس ورزشی مناسب خانم‌ها و آقایان

لباس متناسب با نوع ورزش‌تان تهیه کنید

نوع رشته ورزشی در انتخاب لباس ورزشی حائز اهمیت است و ورزش‌های مختلف به انواع مختلفی از لباس‌های ورزشی نیاز دارند، چیزی که برای یک ورزش خاص مناسب است ممکن است برای دیگری مناسب نباشد. برای مثال لباس مخصوص شنا با لباس بدنسازی متفاوت است، در برخی از رشته­‌های ورزشی به لباسی احتیاج است که سبک و راحت باشند و در برخی دیگر دوام و استحکام بالای لباس اهمیت بیشتری دارد.

انواع لباس ورزشی

انواع و اقسام مختلفی از لباس‌­های ورزشی با برند و طرح­‌های متفاوت در فروشگاه‌­های ورزشی وجود دارد که با توجه به سلیقه و نوع ورزش می­‌توانید ستی مناسب را تهیه کنید؛ در ادامه انواع آن‌­ها را معرفی می­‌کنیم.

تیشرت و تاپ ورزشی

یکی از محبوب­‌ترین انواع لباس ورزشی، تیشرت و تاپ ورزشی است. تیشرت علاوه بر امور روزمره برای انواع ورزش‌­ها نیز مناسب و راحت است. تاپ نیز به علت آزادی عمل بیشتر، برای ورزش­‌های فیتنس، بدنسازی و دو میدانی مناسب­‌تر است. تاپ و تیشرت ورزشی باید دارای الیاف خاصی باشد و رطوبت را به خوبی جذب کند.

تیشرت و تاپ ورزشی

تاپ و تیشرت ورزشی

هودی و سوییشرت ورزشی

بهترین گزینه برای ورزش در پاییز و زمستان، هودی و سویشرت است. اگرچه معمولاً هودی و سویشرت برای استفاده روزانه کمی گشادتر و یا اورسایز انتخاب می‌­شود، نباید برای ورزش خیلی گشاد باشد که انجام حرکات ورزشی را دشوار کند. جنس هودی و سویشرت ورزشی معمولا نخ و پلی استر است.

هودی و سویشرت ورزشی

هودی و سوییشرت ورزشی

لگ ورزشی

یکی از پوشش‌­های پرطرفدار برای ورزش لگ ورزشی است که علاوه بر محافظت از عضلات پا، جنبه زیبایی نیز دارد. لگ ورزشی باید جنس مناسبی داشته باشد، از استحکام بالایی برخوردار باشد و همچنین راحت باشد.

لگ ورزشی

لگ ورزشی

شلوارک ورزشی

شلوارک ورزشی آزادی عمل بیشتر نسبت به لگ دارد و بسیار راحت‌­تر است، البته اگر شلوارک ورزشی از زانوی شما بالاتر است بهتر است برای حفاظت از زانوهایتان از زانوبند ورزشی استفاده کنید.

شلوارک ورزشی

شلوارک ورزشی

جوراب ورزشی

جوراب ورزشی باید مچ و قوزک پا را بپوشاند و جنس مناسبی داشته باشد، از عرق کردن پا جلوگیری کند و جنس مقاوم و با دوامی داشته باشد.

جوراب ورزشی

جوراب مناسب برای ورزش

کفش ورزشی

مهم­ترین بخش لباس­‌های ورزشی، کفش است. کفش ورزشی باید سبک، مقاوم، راحت و انعطاف پذیر باشد و از آسیب رساندن به زانوها و مفاصل جلوگیری کند.

کفش ورزشی

کفش ورزشی

جنس لباس ورزشی

در ساخت لباس‌­های ورزشی از الیاف مختلفی از جمله پلی استر، نخ و پنبه استفاده می­‌شود که بسته به نوع ورزش­­تان باید لباسی با جنس مناسب را تهیه کنید؛ به طور کلی پارچه­‌هایی که از الیاف پلاستیکی ساخته شده‌اند، سبک وزن، بدون چروک و با ماندگاری طولانی هستند ولی برخلاف الیاف طبیعی، رطوبت را عبور نمی‌­دهند و باعث بالا رفتن دما بدن، عرق کردن و در نتیجه بو گرفتن لباس می­‌شوند. بهتر است با توجه به وضعیت آب و هوا و مکانی که در آن ورزش می­‌کنید تصمیم بگیرید که چه نوع پارچه‌­ای برای لباس­تان مناسب‌­تر است.

لباس مناسب ورزشی

لباس مناسب ورزشی

سایز لباس ورزشی

راحتی خود را در اولویت قرار دهید، لباسی را حین ورزش بپوشید که نه خیلی گشاد و دست و پاگیر باشد نه خیلی تنگ که انجام حرکات ورزشی را برای شما دشوار کند. لباس ورزشی نباید باعث ایجاد ناراحتی و از بین بردن تمرکز شما شود یا کمر و قفسه سینه شما را اذیت کند، البته توجه کنید که در برخی حرکات ورزشی خاص، لباس ورزشی باید از برخی اندام‌­ها و عضلات شما محافظت کند در نتیجه باید لباسی فیت بدنتان را بپوشید.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*