همه چیز درباره لباس اورسایز


حسنا درویشی 1402-01-28 10 دقیقه مطالعه
همه چیز درباره لباس اورسایز

 

آشنایی با لباس اورسایز

هر استایلی در دنیای مد و فشن جایگاه و طرفداران خاص خود را دارد و در برخی دوره­‌ها ممکن است ترند باشد. البته برخی استایل­‌ها هستند که هیچ‌گاه به طور کامل از دنیای مد حذف نمی‌­شوند.

لباس اورسایز یکی از این استایل‌­هاست که به تازگی نیز محبوبیت بسیار زیادی پیدا کرده است و دوباره به شدت ترند شده است. لباس اورسایز در میان همه گروه‌های سنی‌­ مختلف مورد استفاده قرار می‌­گیرد به خصوص در بین نوجوانان و جوانان. یکی از اهداف پوشیدن این لباس­‌ها، پوشاندن ویژگی‌­های زنانه یا مردانه و از بین بردن تفاوت میان آن‌هاست، به طوری‌که لباس اورسایز مربوط به جنسیت خاصی نیستند و همه بدون توجه به جنسیت می­‌توانند آن‌ها را بپوشند.

اگر شما هم طرفدار این استایل هستید و قصد دارید که یکی از ترندهای جدید روز دنیا را دنبال کنید، خواندن این مطلب به شما توصیه می­‌شود.

آشنایی با لباس اورسایز

آشنایی با لباس اورسایز

اورسایز چیست؟

اورسایز (Oversized) به معنی پوشیدن لباس‌­هایی بزرگتر از سایز واقعیمان است. لباس اورسایز معمولاً 2 تا 4 سایز بزرگ‌تر از سایز معمول هستند. مهم‌­ترین مزیت پوشیدن این مدل لباس‌­ها، راحت و آزاد بودن آن‌­هاست. یکی از استایل‌­هایی که با این استایل اشتباه گرفته می‌­شود، پلاس سایز (plus Size) است که به معنی لباس‌­هایی است که مخصوص افراد سایز بزرگ است و برای این افراد طراحی شده است؛ به طوری‌که هدف اندازه بودن لباس برای آن‌هاست ولی لباس اورسایز را همه می‌­توانند بپوشند از جمله افراد لاغر.

لباس اورسایز

لباس اورسایز

نکاتی درباره لباس اورسایز

برای داشتن یک استایل زیبای اورسایز بهتر است ویژگی و نکات خاصی را در نظر داشته باشیم که آیتم‌­های استایل­مان به خوبی با یکدیگر مچ شوند.

سادگی

لباس اورسایز به تنهایی ظاهری جذاب دارند که توجه زیادی را به خود جلب می­‌کند و اضافه کردن زرق و برق و پیچیدگی، این جذابیت را از استایل شما می­‌گیرد و حالتی آشفته به استایل شما می‌­دهد، بنابراین بهتر است تا حد امکان سادگی را در لباس‌­ها و آیتم‌­هایتان حفظ کنید و همچنین از لباس‌­هایی با طرح­‌های ساده استفاده کنید.

سادگی در لباس اورسایز

سادگی لباس‌های اورسایز

رنگ

لباس­‌هایی با پارچه‌­های تک رنگ به علت حفظ مجدد سادگی لباس، بهترین انتخاب‌اند. هیچ قانونی برای رنگ لباس اورسایز وجود ندارد و تقریباً از هر رنگی برای لباس‌­ها و آیتم­‌های خود می‌توانید استفاده کنید. با این حال رنگ­‌های ملایم و پاستلی و همچنین رنگ­‌های خنثی جذابیت بیشتری به استایل شما می‌­دهند زیرا باعث می­‌شوند تمرکز اصلی بر روی مدل لباس شما باشد نه رنگ آن و زیبایی و جذابیت لباس اورسایز شما را به رخ می‌کشد.

رنگ‌ها در لباس اورسایز

رنگ‌ها در لباس‌های اورسایز

لباس­‌های مردانه

برخی لباس­‌ها مانند هودی، تی­شرت و شلوارهای بگی به طور کلی لباس­‌های بدون جنسیت تلقی می‌­شوند و در استایل اورسایز نیز مانند دیگر استایل‌­ها توسط هر دو جنسیت مورد استفاده قرار می‌­گیرند. با این حال لباس­‌هایی که معمولاً به اسم لباس مردانه در جامعه شناخته می‌­شوند، از جمله کت و پیراهن‌های مردانه و کروات نیز برای خانم‌­ها در این استایل مناسب‌اند.

لباس اورسایز

لباس مردانه

اکسسوری­‌های اورسایز

در کنار لباس اورسایز کمتر از اکسسوری استفاده می‌­شود و استفاده از آن‌­ها نیز واجب نیست. ولی اگر شما هم علاقه زیادی به اکسسوری دارید، اکسسوری‌­های بزرگ بسیار با استایل­تان مچ می‌­شود و جذابیت زیادی به استایل­تان می­‌بخشد. منظور از اکسسوری‌­های بزرگ یا اورسایز آیتم‌­هایی مانند عینک‌­های بزرگ، کمربند بزرگ، گردنبندهای بلند و آویزهای درشت، دستبند و انگشتر درشت و … است.

اکسسوری‌ها در لباس اورسایز

اکسسوری‌ها در لباس اورسایز

استفاده از لباس‌­های فیت در کنار اورسایز

یک از بهترین روش­‌های ست کردن لباس‌­ها در استایل اورسایز، استفاده از لباس اورسایز در کنار دیگر لباس‌­های فیت است. برای مثال می­‌توانید شلوار و تیشرتی که دقیقاً سایز شماست را بپوشید و از یک کت یا ژاکتی اورسایز نیز استفاده کنید، همچنین سعی کنید لباس­‌های فیت­تان به رنگ‌­های خنثی باشد. بدین ترتیب توجه و تمرکز اصلی بر روی لباس اورسایز شما است و به خوبی استایل اورسایزتان را نشان می­‌دهد. لباس‌های اورسایز با مدل‌های مختلف را می‌توانید در سایت طوبی‌مد با سرچ کردن یا آپلود تصویر مورد نظر پیدا کنید.

لباس­‌های اورسایز

استفاده از لباس‌­های فیت در کنار اورسایز

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*