معرفی انواع بوت و نیم بوت | ویژگی‌های متفاوت آن‌ها


فاطمه روح الامینی 1402-08-30 10 دقیقه مطالعه
معرفی انواع بوت و نیم بوت | ویژگی‌های متفاوت آن‌ها

 

همه چیز در مورد بوت و نیم بوت

با نزدیک شدن به فصل سرما باید به فکر خرید آیتم‌های مناسب فصول سرد سال باشید.

یکی از مهم‌ترین آیتم‌هایی که باید برای استایل پاییزه و زمستانه‌تان داشته باشید، بوت و نیم بوت‌ می‌باشد. این کفش‌ها با تنوع بالا در طرح و رنگ و جنس می‌توان بوت و نیم بوت مورد علاقه خودتان را تهیه کنید و استایل‌هایی شیک و بی‌نظیری با آن‌ها ست کنید. در این مقاله سعی داریم انواع بوت و نیم بوت با ویژگی‌های مختلف مورد بررسی قرار دهیم تا هنگام خرید سردرگم نباشید.

بوت و نیم بوت

مدل‌های مختلف بوت و نیم بوت

معرفی انواع بوت و نیم بوت

بوت‌ها انواع مختلفی دارند که در این جا قصد داریم با چند مدل معروف آن آشنا شویم.

 بوت بلند تا زانو

یکی از انتخاب‌های زنانه جذاب در بین آیتم‌های پاییزه و زمستانه بوت‌های بلند تا زانو هستند که با پوشیدن این کفش‌ها پاهای شما کشیده و زیباتر دیده می‌شود و استایل شما جذاب‌تر به نظر می‌رسد. ارتفاع این مدل از بوت‌ها تا زانو یا اطراف زانو می‌باشد.

بوت بلند تا زانو

بوت بلند تا زانو

آن‌ها می‌توانند به زانو بچسبند یا چند سانتی‌متر بالاتر یا زیر زانو بیفتند. این سبک ممکن است مورد علاقه بسیاری از خانم‌ها باشد به خصوص زمانی که هوا سرد می‌شود، اغلب Knee-High Bootsها لایه داخلی اضافه از جنس خز دارد تا پاهای شما را از سرما و برف در امان نگه دارند. این مدل ازبوت‌ها با انواع جنس مانند جیر، چرم، لی و پشمی در بازار موجود است اما در بین همه این مدل‌ها چرم بهترین کیفیت و ماندگاری را دارد. توصیه می‌شود حتما یک مدل از این بوت‌ها خصوصا به رنگ مشکی در کمد زمستانه خود داشته باشید که می‌توانید آن‌ها را  با انواع  دامن‌های کوتاه‌، شلوارهای جین لوله تفنگی و انواع لگ‌ها ست کنید.

نیم بوت چلسی

چلسی‌ها در حال حاضر یکی از محبوب‌ترین بوت و نیم بوت‌های زنانه هستند که دارای کش در قسمت کناری و جزء راحت‌ترین و خوش‌فرم‌ترین مدل‌های زنانه و مردانه هستند که به دلیل داشتن کش، دارای کشش متناسب با اندازه ی مچ پای شما هستند؛ همین نوع طراحی باعث می‌شود که پوشیدن آن‌ها نسبت به سایر چکمه‌ها آسان‌تر و برای همه افراد، حتی کسانی که دارای مچ و ساق پا پر هستند مناسب باشد.

نیم بوت چلسی

مدل‌های متنوع نیم بوت چلسی

طراحی ساده و شیک این مدل باعث می‌شود با هر نوع لباسی به راحتی ست شوند. اولین مورد از این سبک توسط جی اسپارکس هال برای ملکه ویکتوریا که یک جفت چکمه بدون بند میخواست در سال 1851 ساخته شد. از آن زمان ویژگی اصلی Chelsea Boots بدون بند و راحت پوشیده شدن آن است که  برای هر سن و هر جنسیتی مناسب و مورد استفاده است.

بوت و نیم بوت

مدل‌های مختلف بوت و نیم بوت

بوت زنانه بالای زانو

در دنیای مد و فشن امروزه بلندترین بوت‌هایی که می‌توانید پیدا کنید، بوت‌های بالای زانو هستند که از جذاب‌ترین مدل‌های بوت است که هر ساله خانم‌ها اقدام به خرید آن می‌نمایند. این بوت‌ها حالت جذب دارند و مدل‌های پاشنه بلند آن طرفدار بیشتری دارد.

بوت بلند بالای زانو زنانه

بوت بلند بالای زانو

این کفش‌ها به خوبی تا بالای زانو را می‌پوشانند و از چرم و جیر تولید می‌شوند. زیبایی آن‌ها به قدری چشمگیر است که با انواع لباس‌های زمستانی و حتی دامن‌های کوتاه جیر و یا فقط با پلیورهای بلند بدون شلوار پوشیده می‌شود.

بوت رزمی

یکی از ترندهای پرطرفدار بوت و نیم بوت، بوت‌های رزمی هستند که ساخت آن‌ها از چکمه‌های نظامی که برای سربازان طراحی شده بودند می‌باشد و امروزه نیز اعضای ارتش از این سبک بوت‌ها استفاده می‌کنند.

بوت رزمی

نمونه‌هایی از نیم بوت و بوت‌های رزمی

این بوت‌های رزمی دارای کفی ضخیم و ساپورتر مچ پا و بند تا بالای ساق کفش هستند این مدل از چکمه‌ها دوام بالایی دارند و یکی از راحت‌ترین بوت‌هایی هستند که برای هر استایل اسپرت می‌توان انتخاب کرد.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*