استایل وینتیج


لاچین زمانی 1402-03-06 10 دقیقه مطالعه
استایل وینتیج

 

استایل وینتیج

داشتن استایل وینتیج با حال و هوای قدیمی کار آسانی نیست با این حال استایل خاص و جذابی است. می‌توانید اول از اضافه کردن عناصر وینتیج به استایل خود شروع کنید.

استایل وینتیج چیست؟

اکثر استایلیست‌ها استایل وینتیج را با هر لباسی که مردم در دوره قبلی می‌پوشیدند تعریف می‌کنند، با این حال، برخی دهه‌های اخیر را نادیده می‌گیرند زیرا هنوز زمان کافی نگذشته است. اگرچه این تعریف مبهم است، اما می‌توانید از آن به نفع خود استفاده کنید و سبک‌های دهه‌های مختلف را به دلخواه خود ترکیب کنید. اگر سبک قدیمی‌تر از 20 سال باشد، می‌توان آن را به‌عنوان استایل وینتیج یا رترو توصیف کرد، با این حال، برای این که استایل واقعا وینتیج باشد، باید حداقل 50 سال قدمت داشته باشد.

اگر این دوران بیش از 100 سال قدمت داشته باشد، می‌توان آن را عتیقه نیز توصیف کرد. این بدان معنی است که هر سبکی که قبل از سال 2000 است، وینتیج است.

استایل وینتیج

مدل‌های مختلف این استایل جذاب

تفاوت رترو و وینتیج چیست؟

رترو لباس‌های جدیدی هستند که برای تقلید از سبک‌های قدیمی تولید می‌شوند. ولی استایل وینتیج از لباس‌های واقعا قدیمی تشکیل می‌شود.

چطور استایل وینتیج داشته باشیم؟

لباس پوشیدن به استایل وینتیج می‌تواند راهی سرگرم‌کننده برای نشان دادن شخصیت شما باشد، اما بهترین زمان برای پوشیدن لباس‌های قدیمی چه زمانی است؟ خوب، این به خود افراد و ترجیحات آن‌ها بستگی دارد! برخی فقط دوست دارند در رویدادهای رسمی یا مناسبت‌های خاص لباس کلاسیک و با استایل وینتیج بپوشند، زیرا به آن‌ها فرصتی برای ابراز وجود می‌دهد. برخی دیگر این استایل را به یک عادت روزانه تبدیل می‌کنند، راهی عالی برای لذت بردن از زندگی روزمره.

چطور استایل وینتیج داشته باشیم؟

دهه‌ای که دوست دارید بر اساس آن لباس بپوشید را مشخص کنید

یکی از اشتباهات رایج هنگام این استایل، مخلوط کردن دهه‌ها است. در حالی که سبک‌های تلفیقی می‌توانند بسیار پر زرق و برق باشند، گاهی اوقات می‌توانند آشفته به نظر برسند. قبل از خرید هر آیتمی، در مورد استایل وینتیج تحقیق کنید و مشخص کنید که کدام دهه بیشتر با سبک شخصی شما مطابقت دارد. اگر آیتمی با این استایل مورد علاقه‌ی شما سازگاری ندارد، آن را تهیه نکنید.

InShot 20230506 143852072

تصمیم بگیرید که آیا می‌خواهید سبک مدرن را در استایل وینتیج ترکیب کنید یا نه؟

همچنین مهم است که قبل از شروع خرید تصمیم بگیرید که آیا می‌خواهید قطعات مدرن را در استایل وینتیج خود ادغام کنید یا خیر. پوشیدن لباس‌های قدیمی هر روز می‌تواند زمان‌بر باشد و برای همه شغل‌ها مناسب نیست، بنابراین ترکیب عناصر مدرن مانند شلوار جین می‌تواند اتخاذ استایل وینتیج را در ابتدا آسان‌تر کند.

به دنبال الهام‌هایی برای خلق استایل وینتیج خود باشد

یکی از بهترین راه‌ها برای دستیابی به زیبایی‌شناسی منحصر به فرد خود استفاده از وب‌سایتی مانند پینترست برای ایجاد مجموعه‌ای از تصاویر قدیمی است که به شما الهام می‌بخشد. هنگامی که شروع به جمع‌آوری تصاویر می‌کنید، معمولاً شروع به دیدن یک تم مشترک از لباس‌هایی می‌کنید که دوست دارید که برای تصمیم‌گیری در مورد خرید اول مناسب است!

InShot 20230506 144126096

انتخاب بین استایل وینتیج یا رترو

همچنین باید تعیین کنید که آیا می‌خواهید به لباس‌های قدیمی بچسبید یا نه. لباس‌های قدیمی واقعی می‌توانند بسیار گران‌قیمت باشند و تهیه آن‌ها دشوار است، بنابراین ایرادی ندارد چند کپی قدیمی(رترو) را انتخاب کنید.

پیدا کردن آیتم‌های اصلی استایل وینتیج

بسیاری به دلیل سبک و سیلوئت منحصر به فردشان به سمت لباس‌های قدیمی‌تر جذب می‌شوند. شاید شما عاشق دامن‌های دهه 1950 یا کت‌های خوش دوخت دهه 1940 باشید. پس می‌توانید روی این آیتم‌ها برا ایجاد استایل‌ وینتیج خود سرمایه‌گذاری کنید.

 تطبیق دادن آرایش و مدل مو

در حالی که بیشتر تمرکز شما باید روی لباس باشد، بازی با آرایش و مدل مو نیز مهم است. اگر سبک‌های قدیمی و مدرن را با هم ترکیب کنید، ممکن است اهمیت چندانی نداشته باشد. یکی از مواردی که باید به آن توجه کرد این است که در استایل وینتیج کمتر آرایش کردن بهتر است.

به خاطر بسپارید که راحتی مهم است

اگر لباس شما راحت نیست، احتمالاً در آن احساس اعتماد به نفس نخواهید کرد. برای جلوگیری از احساس ناخوشایند، مطمئن شوید که لباس‌هایتان خیلی تنگ یا اذیت کننده نیستند، زیرا جامپرهای پشمی قدیمی می‌توانند کمی خسته‌کننده باشند. پس اگر راحت نیستید آن را نخرید!

InShot 20230506 144242813

یک خیاط پیدا کن

در نهایت، یک خیاط بهترین دوست جدید شما در مسیر داشتن استایل وینتیج خواهد بود. از آن جایی که لباس‌های وینتیج کم هستند و در این بین، ممکن است لازم باشد لباس‌ها را تغییر دهید تا مناسب فرم بدنتان شود. در مورد خیاط‌های محلی و کاربلد تحقیق کنید تا شخصی را پیدا کنید که بتوانید به او اعتماد کنید. بهتر است اجازه ندهید هیچ خیاط مبتدی روی لباس‌های وینتیج کار کند زیرا نمی‌توان آن‌ها را جایگزین کرد!

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*