استایل هیپ‌ هاپ | همه چیز در مورد این استایل معروف


مبینا خادم حسین 1402-05-18 10 دقیقه مطالعه
استایل هیپ‌ هاپ | همه چیز در مورد این استایل معروف

 

استایل هیپ‌ هاپ

استایل هیپ‌ هاپ را می‌توان از محبوب‌ترین استایل‌های دنیای مد معرفی کرد. این استایل بر پایه خرده فرهنگ هیپ‌هاپ و رپ ساخته شده است و شامل لباس‌های راحت و اورسایز، کفش‌های اسپرت، کلاه‌های کپ و زنجیر و اکسسوری‌های بزرگ است. این استایل به طور کلی به عنوان نماد جوانانی شناخته می‌شود که به دنبال ظاهری راحت و خلاقانه هستند. امروزه این استایل به علت راحت و جذاب بودن طرفداران بسیار زیادی را در سراسر دنیا از جمله ایران پیدا کرده است و به جزء مهمی از لباس­‌های خیابانی تبدیل شده است.

در این مقاله به بررسی این استایل و ویژگی­‌ها و عناصر آن می­‌پردازیم و همچنین یاد خواهید گرفت که چگونه یک استایل هیپ‌ هاپ جذاب داشته باشید.

استایل هیپ‌هاپ

جنبش هیپ‌ هاپ و تاریخچه آن

تاریچخه هیپ‌ هاپ در واقع مربوط به در دهه 60 و 70 میلادی در آمریکا است، زمانی که جوانان سیاه پوست آمریکایی برای اعتراض به ظلم و نژادپرستی که در حق آن­‌ها می­‌شد، جنبش­‌های حقوق مدنی فراوانی را آغاز کردند. این جنبش­‌ها با موسیقی هیپ‌ هاپ و ترویج خرده فرهنگ آن قدرت بیشتری گرفتند و استفاده از این استایل نیز توسط خوانندگان این سبک رواج یافت. از آن پس کمپانی­‌های بسیاری که در زمینه مد و فشن فعالیت می­‌کردند، شروع به طراحی و تولید لباس‌­هایی بر اساس سبک هیپ‌هاپ کردند.

استایل هیپ هاپ

ویژگی­‌های استایل هیپ‌ هاپ

گشاد و اورسایز بودن لباس‌­­ها از مهم­‌ترین ویژگی­‌های استایل هیپ‌ هاپ است. البته لازم نیست تمام لباس‌­ها اورسایز باشند، چون این تیپ کمی قدیمی شده است و با توجه به ترندهای روز، بهتر است از ترکیب لباس اورسایز و فیت استفاده کنید؛ برای مثال شلوارتان را فیت و تیشرت­تان را اورسایز انتخاب کنید. امروزه با توجه به تغییراتی که در استایل هیپ‌هاپ به وجود آمده است، استفاده از لباس‌­های لاکچری و لوکس، مرسوم شده است؛ البته هنوز هم برخی از طرفداران این سبک از لباس‌­های سبک قدیمی هیپ‌ هاپ حمایت می­‌کنند.

با نگاهی به استایل خوانندگان این سبک می­‌توان بهتر با ویژگی­‌های آن آشنا شد. با این حال در ادامه برخی آیتم‌­ها و لباس‌­هایی را که در هیپ‌  هاپ استفاده می­‌شود، معرفی می­‌کنیم و ترفندهایی را برای داشتن یک استایل هیپ‌هاپ جذاب با شما به اشتراک می­‌گذاریم.

تیشرت، پیراهن و ژاکت

استفاده از تیشرت­‌هایی با طرح گرافیکی اورسایز، ژاکت­‌های بامبر و پیراهن بیسبال در میان هنرمندان و طرفداران این سبک رایج است.

تیشرت مناسب استایل هیپ‌هاپ

شلوارهای هیپ‌ هاپ

شلوارهایی که در این استایل استفاده می­‌شوند شامل شلوارهای فاق کوتاه، بگ، ورزشی و ارتشی است. بهتر است شلوارتان کمی پر رزق و برق باشد یا دارای طرح خاص باشد و کمی بلند باشد که قسمت پایین آن جمع شود، البته دقت کنید که روی کفش­تان را نپوشاند چون کفش در این استایل یکی از آیتم‌­های مهم است و باید دیده شود.

شلوار مناسب برای استایل هیپ‌هاپ

کفش

بهترین انتخاب برای این استایل، کتانی است. با توجه به اهمیت این آیتم در استایل هیپ‌ هاپ، باید مدل و رنگ آن را به گونه این انتخاب کنید که مورد توجه بیشتری قرار گیرد؛ می‌­توانید کتانی با برندی معروف مانند نایک یا آدیداس انتخاب کنید.

کفش‌های خاص در استایل هیپ‌هاپ

رنگ در استایل هیپ‌ هاپ

در انتخاب رنگ در این سبک کاملاً آزاد هستید، می‌­توانید از رنگ­‌های جیغ، قرمز و نارنجی نیز استفاده کنید. البته از رنگ­‌های سفید و مشکی غافل نشوید.

مدل موهای معروف در این استایل

مدل موی بافت آفریقایی از محبوب­‌ترین مدل­‌های این سبک است. همچنین انواع مدل موهای فر نیز برای هیپ‌ هاپ فوق‌العاده است و با این استایل هم‌خوانی دارد.

مدل مو در استایل هیپ‌هاپ

اکسسوری­‌های هیپ‌ هاپ

اکسسوری در استایل هیپ‌ هاپ از اهمیت بالایی برخوردار است و باید به شکل اغراق آمیزی استفاده شود. زنجیرهای بزرگ و ضخیم به خصوص در رنگ طلایی از محبوب­‌ترین اکسسوری­‌ها در میان هنرمندان و طرفداران این سبک است. به طور کلی اکسسوری­‌هایی که استفاده می­‌کنید باید پر زرق و برق باشند و توجه زیادی را به خود جلب کنند.

اکسسوری‌های خاص در استایل هیپ‌هاپ

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*