10 توصیه برای خرید دستکش زمستانی


فاطمه روح الامینی 1402-11-19 12 دقیقه مطالعه
10 توصیه برای خرید دستکش زمستانی

 

دستکش زمستانی

همه می‌خواهند در فصل زمستان دست خود را گرم نگه دارند زیرا اگر دستان شما سرد باشد، احساس می‌کنید نمی‌توانید کاری انجام دهید.

در فصل زمستان – به خصوص زمانی که برف می‌بارد – قرار است کارهای در فضای باز انجام دهیم، بنابراین باید قبل از خرید هر دستکش زمستانی به نکاتی توجه کنید. مانند اینکه آیا دستکش‌هایی که خریداری می‌کنید قابل شستشو هستند یا خیر، آیا عایق یا ضد آب هستند یا خیر. در اینجا لیستی از ده نکته وجود دارد که باید قبل از خرید هر دستکش زمستانی در نظر بگیرید.

دستکش زمستانی

مدل‌های مختلف دستکش زمستانی

10 نکته در هنگام خرید دستکش زمستانی

دستکش برای فعالیت در فضای باز

اگر می‌خواهید برای فعالیت‌های زمستانی در فضای باز یک دستکش زمستانی بخرید، باید در نظر داشته باشید که این دستکش‌ها باید بسیار قابل اعتماد باشند و برای اطمینان از قابل اعتماد بودن آن‌ها باید به سراغ دستکش‌هایی بروید که سه لایه هستند. لایه بیرونی این دستکش‌ها باید ضد آب باشد، همچنین لایه بیرونی آن از چرم است. لایه میانی باید عایق باشد و لایه داخلی باید آستری باشد که بتواند رطوبت را در خود نگه دارد.

دستکش‌های روزمره

اگر به‌دنبال یک دستکش زمستانی برای استفاده روزمره هستید، باید به سراغ دستکش‌هایی بروید که از پلی‌استر، اسپندکس یا فلیس ساخته شده‌اند، زیرا تمام این مواد حداکثر گرمای ممکن را به شما می‌دهند. دستکش‌هایی که می‌توانید به‌صورت معمولی استفاده کنید باید دو لایه داشته باشند – یک لایه بیرونی ضد آب و یک آستر داخلی برای گرم نگه داشتن دست‌های شما؛ همچنین باید قبل از خرید دستکش‌ها را امتحان کنید و مطمئن شوید که به اندازه کافی بلند هستند و به زیر لبه آستین کت شما می‌رسند.

دستکش مناسب برای هر لباس

اگر به دنبال یک دستکش زمستانی برای ست کردن با لباس‌تان هستید، بهتر است به سراغ دستکش‌های چرمی با روکش مقاوم در برابر آب بروید تا روی دستکش‌ها لکه‌هایی از آب یا مایعات دیگر دیده نشود. این دستکش‌ها همیشه در اندازه‌های سنتی عرضه می‌شوند و شما باید به سراغ دستکشی بروید که کاملاً مناسب شما باشد. توجه کنید که بین دستکش و سر آستین کت شما نباید فاصله‌ای باشد.

دستکش مناسب برای هر لباس

دستکش مناسب برای هر لباس

مواد دستکش

دستکش‌ها را در چند متریال پیدا می‌کنید و قبل از خرید هر دستکش زمستانی باید از کیفیت و مشخصات همه مواد ایده داشته باشید تا بتوانید بهترین دستکش زمستانی را انتخاب کنید. بهترین ماده برای دستکش زمستانی چرم است و اگر دستکش زمستانی چرمی بخرید گرمای بیشتری به شما می‌دهد و همچنین تا سال‌ها دوام خواهد داشت، همچنین می‌توانید دستکش‌هایی را پیدا کنید که از نایلون و سایر مواد مصنوعی ساخته شده‌اند. این دستکش‌ها برای ورزش مناسب هستند. دستکش‌های بافتنی نیز موجود هستند اما این دستکش‌ها نمی‌توانند حداکثر گرما را برای شما فراهم کنند.

مقاومت در برابر آب و هوا

توجه به آب و هوای منطقه‌ای که در آن زندگی می‌کنید قبل از خرید دستکش زمستانی بسیار مهم است، به خصوص زمانی که قرار است در فضای باز برای فعالیت‌های مختلف مانند پارو کردن یخ و غیره فعال باشید. به همین ترتیب، اگر همیشه در منطقه شما باران می‌بارد، شما باید دستکش‌های ضد آب را ترجیح دهید. قبل از خرید هر دستکش زمستانی، با در نظر گرفتن شرایط آب و هوایی منطقه خود، مطمئن شوید که نیاز شما را برآورده می‌کند.

عایق متوسط

اکثر مردم به سراغ دستکش‌هایی می‌روند که عایق بالایی دارند اما پس از مدتی پشیمان می‌شوند زیرا دستکش‌های عایق بالا باعث تعریق دست‌های شما می‌شوند. این بدان معنا نیست که شما نباید دستکش‌های عایق بخرید، بلکه باید دستکش‌هایی را ترجیح دهید که به دست‌های شما به راحتی تنفس می‌دهند. در روزهای نسبتاً گرم‌تر زمستان، می‌توانید از دستکش‌هایی که عایق نیستند نیز استفاده کنید.

توجه به عایق بودن دستکش‌ها در زمستان

توجه به عایق بودن دستکش‌ها در زمستان

انعطاف پذیری

انعطاف پذیری به این معناست که آیا می‌توانید انگشتان خود را به راحتی حرکت دهید یا خیر. اگر می‌توانید این  کار را انجام دهید، دستکش‌ها انعطاف‌پذیر هستند و اگر نمی‌توانید، دستکش‌ها انعطاف‌پذیر نیستند. اگر از دستکش برای فعالیت‌ها و ورزش در فضای باز استفاده می‌کنید، از دستکش‌هایی استفاده کنید که انعطاف پذیر هستند. یک دستکش انعطاف پذیر نباید حرکت دست شما را محدود کند و همچنین باید بادوام باشد.

طول ساق

وقتی صحبت از گرم نگه داشتن دست‌ها می‌شود، طول ساق دستکش زمستانی بسیار مهم است. اگر در حال اسکی یا اسنوبورد باشید و طول دستکش کوتاه باشد، برف زیادی از سر آستین وارد آستین شما می‌شود. برای ورزش‌های شدید، باید دستکش‌های بلندتر و برای استفاده معمولی، می‌توانید دستکش‌هایی با طول کوتاه‌تر را انتخاب کنید.

طول ساق دستکش‌ها

طول ساق دستکش‌ها

تکه‌های اضافی

مطمئن شوید که دستکش‌هایی که می‌خرید دارای تکه‌های اضافی روی کف دست و بند انگشت تقویت‌شده باشد زیرا این قسمت‌ها بیشتر احتمال دارد پاره شوند. تکه‌ها نباید خیلی ضخیم باشند که در حرکت دست مشکل ایجاد کنند.

انتخاب جفت مناسب

همه این پیشنهادات تا زمانی مفید هستند که آن‌ها را عملی بدانید. بهترین راه برای به دست آوردن دستکش‌های عالی این است که باید به بازار بروید و دستکش‌های مختلف را امتحان کنید. به این ترتیب شما یک ایده کلی از انواع مختلف دستکش زمستانی به دست خواهید آورد. پس از این کار، بهتر می‌توانید دستکش زمستانی مناسب خود را تهیه کنید.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*