لیست کامل اکسسوری عروس + 9 تا از مهم‌ترین اکسسوری‌ها برای عروس خانم‌ها


حسنا درویشی 1402-03-10 10 دقیقه مطالعه
لیست کامل اکسسوری عروس + 9 تا از مهم‌ترین اکسسوری‌ها برای عروس خانم‌ها

 

انواع اکسسوری عروس

برای همه‌ی عروس خانوم‌ها زیبا و چشمگیر بودن در روز عروسی بسیار با اهمیت است؛ این که لباس عروسشان انتخاب درستی باشد و آرایششان موردپسند دیگران قرار بگیرد. علاوه بر لباس زیبای سفید و آرایش، آنچه در استایل عروس مهم است، اکسسوری‌ها هستند.

اکسسوری عروس انواع مختلفی دارد که انتخاب هرکدام بستگی به نوع استایل انتخابی‌ و لباس عروس دارد. ابتدا باید استایل مورد نظرتان را انتخاب کنید و مدل لباس عروس را تعیین کنید تا بتوانید تصمیمات درستی درباره‌ی انتخاب اکسسوری عروس بگیرید؛ در ادامه به انواع اکسسوری عروس و نکاتی که ممکن است در انتخاب هر یک کاربردی باشد، می‌پردازیم.

اکسسوری‌های مو و تاج عروس

تاج و گیره‌ی مو از اکسسوری‌های بسیار مهم عروس است که باید با راهنمایی شینیون‌کار انتخاب کنید. در ابتدا لازم است با توجه به یقه‌ی لباس عروس و مدل صورت عروس، مدل موی مناسب انتخاب شود؛ سپس با توجه به مدل مو اکسسوری متناسب را باید انتخاب کرد. برای این انتخاب از عکس‌های موجود در فضای مجازی و سایتی مانند پینترست، کمک بگیرید.

اکسسوری‌های مو و تاج عروس

اکسسوری‌های مو و تاج عروس

اگر لباس عروس مدلی ساده و خلوتی دارد، اگر اکسسوری مو کمی شلوغ باشد می‌تواند جذابیت زیادی را برای استایل عروس به همراه داشته باشد. از طرفی اگر لباس عروس به اندازه‌ای طرح‌دار و شلوغ باشد، انتخاب اکسسوری عروس ساده عاقلانه‌تر است. ممکن است لباس عروس ساده باشد اما اگر بخواهیم تم و استایل مینیمال یا الگانت را حفظ کنیم اکسسوری عروس را نیز ساده انتخاب می‌کنیم.

اکسسوری مو عروس

تور سر عروس

تور سر یک اکسسوری عروس است که در گذشته جزئی از استایل اکثر عروس‌ها بود اما اخیرا می‌تواند از استایل حذف شود و ضرروری نیست. با این حال می‌تواند ظرافت و زیبایی زیادی را به استایل اضافه کند اگر به هماهنگ بودن این اکسسوری عروس با لباس دقت شود. اگر لباس عروس ساده‌ای دارید می‌توانید تورتان را کارشده انتخاب کنید و اگر لباستان طرح‌دار و شلوغ است، تور ساده مناسب‌تر است.

تور سر عروس

تور سر عروس

شنل عروس

شنل یک اکسسوری عروس زیباست که با بعضی مدل لباس‌عروس‌ها ترکیب مناسبی می‌سازد. گاهی شنل بلند جزئی از لباس است و با لباس عروس هماهنگی کامل دارد و گاهی باید جدا تهیه شود. می‌توانید شنل‌های ساده را با لباس عروس ساده یا طرح‌دار ترکیب کنید، اما شنل طرح‌دار وشلوغ، اکسسوری مناسب لباس ساده است. اگر عروسی در فصل زمستان برگزار می‌شود، به احتمال زیاد عروس نیازمند شنلی زمستانی است که کاربردی باشد و در فضای باز او را از سرما محافظت کند.

شنل عروس

شنل عروس

دستکش عروس

این اکسسوری عروس معمولا از تور دوخته می‌شود و ظرافت و زیبایی زیادی به استایل عروس اضافه می‌کند. این اکسسوری با اکثر استایل‌ها هماهنگی دارد ولی باید هماهنگ با لباس عروس انتخاب شود. اگر لباس عروستان ساده و مینیمال است بهتر است از دستکشی مینمال و با یک سبک و پارچه استفاده کنید.

دستکش عروس

دستکش عروس

اکسسوری شانه

برای بعضی مدل لباس‌های عروسِ ساده‌ی دکلته، استفاده از یک اکسسوری جذاب روی شانه‌ها می‌تواند استایل عروس را خاص‌تر کند و از سادگی زیاد در بیاورد. این اکسسوری عروس معمولا از مهره‌ها و مرواریدها درست می‌شوند و گاهی نیز تورهای طرح‌دار هستند.

اکسسوری جذاب شانه

اکسسوری جذاب شانه

رویه‌ی بالاتنه

این اکسسوری عروس معمولا روی لباس‌های دکلته‌ی بسیار ساده استفاده می‌شود و می‌تواند به عنوان پوششی اضافه بر پوشش لباس عروس اضافه کند. یک لباس عروس ساده به با یک رویه‌ی بالاتنه می‌تواند هیجان انگیزتر و خاص‌تر باشد.

رویه بالاتنه یک اکسسوری جذاب برای عروس ها

رویه بالاتنه یک اکسسوری جذاب برای عروس‌ها

کفش عروس

در مقاله‌ای دیگر در بلاگ سایت طوبی‌مد، درباره‌ی نکات مهمی که ضروری است در حین خرید کفش عروس بدانید، صحبت کرده‌ایم و این جا یادآوری می‌کنیم که کفش یک اکسسوری‌ عروس بسیار مهم است که باید راحت و کاربردی باشد. شما باید بتوانید طولانی مدت با این کفش‌ها راه بروید و فعالیت داشته باشید، پس انتخاب با دقت اهمیت زیادی دارد. اگر مدل لباستان به اندازه‌ای کوتاه است که کفشتان معلوم می‌شود، زیبایی کفشتان اهمیت بیش‌تری پیدا می‌کند.

کفش عروس یک اکسسوری عروس مهم

کفش عروس یک اکسسوری مهم برای عروس

کیف عروس

این اکسسوری عروس ممکن است کاربردی به نظر نرسد و لزومی ندارد جادار و بزرگ باشد، ولی به زیبایی استایل عروس می‌افزاید. با لباس عروس شلوغ و پر طرح بهتر است کیف ساده و کوچکی انتخاب شود.

کیف مناسب برای عروس ها

مدل‌های مختلف کیف مناسب برای عروس‌ها

جواهرات عروس

مدل و انواع جواهراتی که عروس باید استفاده کند، بسته به سبک لباس، آرایش و سلیقه‌ی عروس انتخاب می‌شود. رنگ طلایی و نقره‌ای جواهرات معمولا با توجه به رنگ پوست عروس تعیین می‌شود. پوست‌های با تناژ گرم با جواهرات طلایی هماهنگی بیش‌تری دارند.

توجه به مدل مو و یقه برای انتخاب گوشواره و گردنبند لازم است.

جواهرات عروس، اکسسوری مهم عروس

جواهرات عروس

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*