استایل بوهمین | عجیب و غریب‌ترین استایل


فاطمه مرادیان 1402-04-18 10 دقیقه مطالعه
استایل بوهمین | عجیب و غریب‌ترین استایل

 

با استایل بوهمین آشنا شویم

شاید افرادی را دیده باشید که در نگاه اول استایلی متفاوت‌­­تر از عموم مردم داسته باشند و شاید در بین استایل‌هایی که روزانه در میان مردم به چشمتان می‌خورد این استایل کمی عجیب غریب و غیرعادی به نظر برسد.

استایلی که پیام­‌آور حس رهایی، آزادی و آسودگی است و آیتم‌های استفاده شده در استایل بوهمین طرح و رنگ و جنسی دارند که شما را به یاد طبیعت می‌اندازند.

استایل بوهمین

استایل بوهو یک استایل منحصر به فرد

بوهمین به چه معناست؟

Bohemian برگرفته از واژه فرانسوی bohémien به معنای فردی است که سبک زندگی متفاوتی با بقیه جامعه در واقع به افراد کولی و سرگردان بوهمین می‌گفتند، همچنان امروزه به افرادی که سبک زندگی و لایف استایلی متفاوت با عموم جامعه دارند و بیشتر روحیه هنری و ادبی در سبک زندگی آن­‌ها غالب است مانند نویسندگان، هنرمندان، روزنامه‌نگاران، نوازندگان و بازیگرانی که به سفر و ماجراجویى علاقه‌مندند بوهمین می‌گویند و بوهو به یک سبک زندگی تبدیل شده است .

استایل بوهمین

استایل بوهمین در آقایان

تاریخچه استایل بوهمین

ظهور این سبک از نوع پوشش از اواخر قرن هجدهم و در دوران انقلاب فرانسه شکل گرفت. پیدایش این نوع پوشش با فقر اقتصادی و شرایط بد گره خورده بود در همان زمان که هنرمندان و صنعتگران با توجه به شرایط موجود به پوشیدن لباس­‌های دست دوم و قدیمی روی آورده بودند. پس از گذر از آن دوره و بهبود وضعیت اقتصادی بوهمین با تلفیق خلاقیت و اثر‌های هنری به یک سبک استایل ماندگار تبدیل شد، سبکی رها و به دور از قانون و قاعده‌های سخت و عجیب غریب.

استایل بوهمین یا استایل بوهو

استایل خاص بوهو

به سبک بوهمین، لباس بپوشید

اگر شما هم از دسته افرادی هستید که می‌خواهید جسورانه، بدون توجه به قضاوت دیگران آیتم‌هایی که حس راحتی و آزادی به شما می‌دهند را با هم ست کنید باید استایل بوهمین را تجربه کنید. درست است که گفتیم این سبک به دور از قاعده و قوانین سخت‌گیرانه است اما یک سری از آیتم‌هایی وجود دارند که به اصطلاح نماد و بیانگر سبک بوهو هستند و به استایل شما هویت می‌بخشند.

استایل بوهمین

سبک زیبا بوهمین

مدل طرح‌دار شلوار در استایل بوهمین

طرح‌های مختلف شلوارها در استایل بوهمین

از آن جایی که در استایل بوهمین به دنبال آزادی و راحتی گم شده در میان دیگر استایل‌های سخت­‌گیرانه هستیم در مرحله اول به سراغ انتخاب آیتم‌هایی گشاد و راحت می‌رویم بنابراین در این سبک پیراهن‌های گشاد و بلند با آستین سه ربع یا زنگوله‌ای، بلوزهایی با یقه‌های هفت یا افتاده و لباس هایی با سبک و طرح و رنگ محلی، سنتی، گل‌دار و سوزن‌دوزی شده انتخاب مناسبی برای بالاتنه هستند. شلوار یا شلوارک‌ها گشاد و آزاد، دامن‌هایی کلوش و چین‌دار با پترن شلوغ، گل‌گلی، محلی از آیتم‌های مناسب برای پایین‌تنه هستند .

شما می‌توانید به جای استفاده از استایل‌های دوتکه که دردسر انتخاب و خرید لباس مناسب بالاتنه و پایین‌تنه جداگانه را نداشته باشید از پیراهن‌های گشاد و راحت با الیاف طبیعی استفاده کنید. برای روی لباس خود می‌توانید از روپوش‌ها، جلیقه‌ها و کت‌ها اورسایز و آزاد هم بهره بگیرید؛ به طور کلی در استایل بوهمین لباس‌های شما می‌توانند دارای نقش و نگاری سنتی، محلی، گل‌گلی و یا با طرح‌های مختلف هندسی باشند. جنس پارچه ها در این سبک بیشتر نخی و با الیاف طبیعی و نازک هستند و هچنین برای تزیین پوشاک، اکسسوری‌ها، کیف و کفش در این استایل می‌توان از انواع تور، قلاب‌بافی، گلدوزی، ریشه، منگوله و پر استفاده کرد.

اکسسوری کیف استایل بوهمین

کیف‌های خاص در استایل بوهو

در این سبک می‌توانید از کفش‌های که بیشتر حس طبیعت را القا می‌کنند مانند کفش‌هایی با جنس چرم و یا پاشنه‌های چوبی و همچنین با کیف‌های حصیری، قلاب‌بافی، تکه‌دوزی استایل خود را تکمیل کنید.

کفش های مناسب استایل بوهمین

مدل‌های مختلف کفش در این استایل خاص

پالت رنگی که در بیشتر آیتم‌های استایل بوهمین به چشم می‌خورد بیشتر رنگ‌هایی مانند خاکی، شتری، قهوه‌­ای هستند که به وفور در طبیعت یافت می‌شوند، اما شما می‌توانید با رنگ‌های مورد علاقه­‌تان استایل رویایی خود را بسازید.

اکسسوری های استایل بوهمین

اکسسوری‌های استایل بوهمین

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*